8 Nacina Da Upropastite Blog Post

Ako vam je dosadilo pisanje smišljenih, jasnih i privlačnih postova iskoristite neke od navdenih trikova da napravite blog post toliko loš da niko neće želeti da ih pročita.

1. Promovišite vaše proizvode. Konstantno.

samopromocija

Koja je svrha blog posta ako ne da promoviše vaš biznis, pitate se?
Ljudi prosto obožavaju da ih zovu telemarketeri ili da ih posecuju od-vrata-do-vrata prodavci, zar ne?

Ukoliko vam je želja da date vašem blogu sličan vibe i ograničite mu kredibilitet kao izvor informacija promovisaćete vaš biznis u svakom postu.

Alternativa: Ako želite da promovišete vaš posao kroz bloging, razmislite o pisanju o čestim pitanjima koje ljudi imaju u vezi sa vašim proizvodom ili servisom. Promotivni sadržaj bi trebao biti ekstremno ograničen jer je ideja blog postova da privuče publiku vašem biznisu kroz korisne i pouzdane informacije.

2. Koristite velike blokove teksta

veliki blok teksta

Želite da odbijete čitaoce čak i pre nego sto pročitaju prvu rečenicu? Spojite sve vaše paragrafe u jedan! Ništa ne odbija ljude bolje od velike zidine teksta.

Alternativa: Koristite naslove i podnaslove da rastavite post na logičke celine i date postu strukturu. Razdvojite rečenice u logične paragrafe, sa jednom temom po paragrafu.

3. Koristite stock, pikselizovane i neoptimizovane fotografije

stock fotografija

Ništa ne kaže “Profesionalnost” bolje od tima, etnički raznovrsnih modela fokusiranih na tabelu sa par strelica.

Alternativa: Prosto recite NE bilo kojoj slici sa “našminkanim” ljudima, tabelama sa strelicama ili nasmejanim poslovnim timovima.

4. Pretpostavljajte i iznosite neosnovane tvrdnje

iznosenje neosnovanih tvrdnji

Koristite fraze poput “SVI MI ZNAMO” ili jednostavno tvrdite nešto bez ikakvih dokaza. To je puko odsustvo profesionalnosti i naslućuje velike predrasude o vašoj publici.

Alternativa: Ako uhvatite sebe da dajete bilo kakve izjave o činjenicama, zapitajte se “Kako ovo znam?”, zatim linkujte ka izvoru i/ili dodajte listu referenci na dno posta.

5. Pišite uopšteno i izbegavajte praktično primenljive ideje

nejasnoca

Pisanje nejasnih tekstova čija je svrha puko dobijanje pažnje na naslove je u redu ako želite da ostavite čitaoce zbunjenim i sa nejasnom idejom šta uraditi sledeće.

Alternativa: Zapitajte se, šta je poenta posta i kako ce čitanje istog doprineti vašim posetiocima, zatim im pružite jasna uputstva šta želite da urade sa tom informacijom.

6. Pišite što više

dugacak tekst

Vlasnici blogova često pišu imajući malo obzira na broj reči koje koriste ali više reči ne znači nužno više informacija što znači da zapravo vašim čitaocima samo zadajete više posla za istu pruženu vrednost. Mislite o tome kao vrednost/reč. Ako možete da kažete istu stvar sa manje reči, vrednost/reč raste.

Na primer:

“Imajući u vidu da čitaoci uživaju u kratkim i konciznim blog postovima, potrebno je pisati na taj način i koristiti što manje reči gde je to moguće.” (27 reči)

Protiv:

“Čitaoci uživaju u konciznim tekstovima, dakle, trebaju biti kraći.” (9 reči)

7. Zaboravljajte strukturu

struktura

Postoje dva razloga zašto je struktura važna:

  • Za post kao celinu
  • Za pojedinačne stavke u okviru posta

Pisanje posta bez strukture ga čini komplikovanim za predstavljanje kao razumljive činjenice kao i vašim čitaocima da ga čitaju.

Alternativa: Vaš post treba da:

  • Predstavi važnost teme, o čemu cete pisati i ukaže na korist
  • Obrađuje temu
  • Objasni o čemu ste upravo pisali kao i kakvu korist čitaoc ima od teme

Radeći ovo, drastično ćete olakšati čitaocima čitanje vašeg posta i predstaviti ključne stavke.

8. Ponavljanje, ponavljanje, ponavljanje

ponavljanje

Ponavljanje drugih ljudi, ponavljanje na vašem sajtu i ponavljanje u okviru članka.

Alternativa: Pratite druge blogove iz vaše industrije kao i diskusiju. Saznaćete o čemu se piše i gde se tačno konverzacija odvija. Izbegavajte pisanje o istoj stvari iznova (npr: “Kako naći cvećaru u Beogradu“, “Najbolja cvećara u Beogradu“, “Jeftine cvećare u Beogradu“).

Zanemarujući činjenicu da može biti odvratno samopromovišuće, jako je malo verovatno da ćete zadržati publiku.

Konačno, prođite kroz vaše postove. Da li ste obradili istu stvar dvaput u istoj rečenici ili paragrafu? Da li je to stvarno neophodno?

Čime vi upropaštavate vaše tekstove?

Prateći stavke navedene iznad, svako može napraviti post koji niko neće poželeti da čita. Da li smo nešto izostavili ili znate za još neke greške koje bloging čine nepodnošljivim? Obavestite nas u komentarima ispod ili na naš Google+.

Pishe: Chris Butterworth, (Brisbane Digital | DejanSEO)

Komentari

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *