Da li je bitnija ishrana ili trening za dobre trbušnjake?

Ukoliko svakoga dana uradite 100 i više trbušnjaka, veoma brzo ćete imati zategnut stomak i pločice. To je ono što nam se svakodnevno plasira u medijima.

Ali, da li je to u potpunosti tačno?

Da li je dovoljno samo raditi trbušnjake, a pritom unositi velike količine masti i ugljenih hidrata u organizam?

U ovom tekstu ćete saznati nešto više o tome šta je potrebno za izgradnju trbušnjaka, odnosno da li je dovoljan samo trening ili i ishrana ima važnu ulogu u tome.

Ukoliko želite da imate pločice na stomaku, potrebno je da telo izložite većem naporu dok radite vežbe za stomak. Preporučuje se da radite po više serija od oko 20 ponavljanja. Kasnije treba da povećavate otpor tako što ćete raditi trbušnjake koristeći neki teži predmet koji možete staviti na grudi.

Moguće je da se i vama desilo da vežbate, a da pritom ne vidite željene rezultate. Prema većini stručnjaka, trbušnjaci jesu veoma važan faktor ako želite da definišete mišiće stomaka, ali rezultati se ne mogu postići bez korigovanja ishrane.

Da biste definisali mišiće stomaka, pa i sve druge mišiće na vašem telu, veoma je važno da povećate unos proteina i aminokiselina u svojoj ishrani. Pre svega, preporučuje se piletina, belanca, riba, ćureća i druga manje masna mesa.

Dokazano je da je tunjevina jedna od namirnica koja ima najviše proteina. Proteini su od suštinskog značaja za izgradnju mišića i zato je važno da oni budu osnova vaše ishrane.

Verovatno ste čuli da ukoliko želite da dobijete trbušnjake morate izbaciti iz ishrane ugljene hidrate. Ima istine u tome da ugljeni hidrati nisu dobri i da njihov unos treba smanjiti, ali to ne znači da ih treba potpuno izbaciti iz ishrane.

Ukoliko u potpunosti izbacite ugljene hidrate, vaš metabolizam će se blokirati i doći će do taloženja masti.

Stručnjaci preporučuju da bar jedan dan u nedelji odvojite za konzumiranje ugljenih hidrata, a možete ih konzumirati i 2-3 puta nedeljno.

Riblje ulje se takođe preporučuje ukoliko želite da sprečite stvaranje masnih naslaga na stomaku i na drugim delovima tela. Naime, ovo ulje će sprečiti da se ugljeni hidrati pretvore u masti i pomoći će u izgradnji vaših trbušnjaka.

Trbušnjaci mogu biti jako naporni i zato je važno jesti malo jaču hranu koja će vam dati energiju. Jedino tako će vaš trening imati efekta. Ukoliko besomučno radite trbušnjake, a pritom gladujete ili preterujete sa hranom, vaši treninzi neće imati efekta.

I na kraju, još jedan ključan savet ukoliko želite da dobijete pločice na stomaku. Nikada nemojte da izbegavate da jedete posle treninga, jer taj obrok može biti od ključnog značaja za vaše mišiće. Ukoliko ne jedete ništa nakon treninga, vaš organizam neće moći da se oporavi kako treba i manja je verovatnoća da će se izgraditi mišići. Naime, hrana koju jedemo posle treninga se ne pretvara u masne naslage već pravo ide u mišiće. Zato savetujemo da se odlučite za proteinski obrok.

Kao što ste mogli videti, samo vežbanje u kombinaciji sa odgovarajućom dijetom može dati dobre rezultate. Da biste dobili pločice na stomaku podjednako su važni i ishrana i trening.

Komentari

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *