Game of Thrones RPG (Cyanide, 2012)

Ogromna popularnost HBO serije „Game of Thrones“ (Igra prestola) ne samo da je poboljšala prodaju kompletnog Džordž Martinovog serijala „A song of ice and fire“ (Pesma leda i vatre) već je kompletno tržište preplavljeno proizvodima koji su povezani za ovu fantaziju. Cyanide je jedna u nizu kompanija koja je pokušala da svet iz knjiga pretoči u video igru. RPG avantura stigla je 15. maja i ne deluje uverljivo.

Kako se ne bi kvarila priča knjiga i serije, igrica je izmislila nove likove i situacije smeštene u svet Vesterosa. Doduše, usput će igrač naići na neke poznate likove, a neki su čak i rekreirani po likovima iz serije kako bi ih igrač lakše identifikovao. Čak su glasove svojim junacima pozajmili Džejms Kozmo (Lord Mormont, zapovednik Noćne straže) i Konlet Hil (Lord Varis, evnuh iz kraljevskog veća) ne bi li doživljaj bio potpuniji.

Igrač paralelno vodi dva junaka kroz igricu – Morsa Vestforda, veterena izvidnika Noćne straže, nekada junaka bune Roberta Bareteona koja ga je i dovela do čeličnog prestola; i Alestera Servika, crvenog sveštenika u službi vatrenog boga R’lora. Kroz igru se naravno upoznajemo sa njihovom pozadinom i spletkama koje su ih dovele u trenutnu poziciju. Na samom početku igre, predočeni ste sa nekoliko izbora koji će značajno uticati na k0mpletnu igru. Pored tri nivoa težine, morate izabrati koji tip borbe će preferirati vaš junak, dodeliti mu poene za pojedinačne veštine, odabrati specijalne moći, a potom i izbalansirati odnos snaga i slabosti. Da, zapravo trebate izabrati od ponuđenih na šta će vaš junak biti ranjiviji. Ova opcija možda deluje konfuzno i za iskusnije RPG igrače, a kamoli za početnike. Kada ste prošli kroz mukotrupna podešavanja, shvatate da iako je RPG nemate mogućnost vizuelnog doterivanja igrača, već je to fiksirano.

Tokom dijaloga u samoj igri uvek je ponuđeno nekoliko mogućih odgovora, no, ne čini se kao da će oni znatno uticati na ishod same igre. Barem ne postoji vidljivo poentiranje dobrih ili loših dela, kao što naslovi ovog žanra obično imaju. Kontrole su konfuzne, makar kretanje kamere koje nije najbolje rešeno. Bitke rade po sistemu klasičnih RPG igara – svaki učesnik vuče po potez. Postoji opcija akcionog kanala koji se aktivira pritiskom na spejs kako bi ste odabrali vrstu udarca ili moći koje ćete iskoristiti. Tokom odabira, igra se ne pauzira sasvim već se vreme usporava tako da ako odugovlačite sa izborom protivnik vam može zadati kritičan udarac. Bitke deluju dosadno, iako su na reklamnim posterima napravljene kao da je u pitanju hack & slash akcija. Situacija krajnje smešna postaje kada se u borbi Morsu priključuje njegovo kuče (nešto što liči na buldoga). Da, dok kroz knjigu Starkove prate neustrašivi jezovuci, Targarijane ogromni zmajeve, a dviljanine Mamuti i slična stvorenja…vama pomaže kuče.

Ni na polju grafike igra ne prolazi slavno. Izgleda solidno, likovi su uverljivo urađeni ali je zato jedino podešavanje grafike rezolucija i osvetljenje. Napredne opcije nije moguće menjati.

Kada se sabere, Game of Thrones pokušava da oponaša Dragon Age, iako ta igra ima ogroman svet za istraživanje, pregršt opcija, klasa i inventara… Igra deluje previše detinjasto, pa opet teško da će je deca igrati jer joj nedostaje dinamike. Za one koji su spremni da sve nedostatke igre stave po strani možda zabavnom pronađu jedino priču o Morsu i Alesteru.

Ocena: 2/10

  • Oficijelni sajt: www.gameofthrones-rpg.com
  • Proizvođač: Cynide
  • Platforma: PC, Play Station 3, Xbox 360
  • Žanr: RPG; single-player

Trejler:

PC zahtevnost:

  • Procesor: AMD/INTEL DUAL-CORE 2.2 GHZ
  • RAM: 2 GB
  • Grafička kartica: 256 MB 100% DIRECTX9 AND SHADERS 3.0 COMPATIBLE. ATI RADEON HD 2600 XT/NVIDIA GEFORCE 7900 GTX ili jače
  • DirectX: 9
  • Prostor na hard disku: 7 GB

Autor: Miloš NAJDANOVIĆ

slike preuzete sa: www.gameofthrones-rpg.com

Komentari

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *