Najzdraviji obroci za početak dana

’Po jutru se dan poznaje.’’ I zaista jeste tako. Način na koji započinjete novi dan će odrediti tok ostatka dana. To je jedan od glavnih razloga zašto je toliko važno koje namirnice unosite u svoj organizam nakon budjenja. Ovo je fraza koju ste čuli million puta, od million različitih ljudi u million navrata. Hajde zajedno da preispitamo njenu tačnost. I povrh svega, hajde da istražimo koji su to najzdraviji obroci za dobar start!

Da li je doručak zaista toliko važan?

Većina nutricionista će se složiti da je doručak najvažniji obrok u toku dana. Upravo doručak je obrok koji organizmu daje snagu za budjenje I neophodnu energiju za normalno funkcionisanje. Ukoliko naviknete Vaš organizam na režim ishrane koji uključuje redovno doručkovanje – ne samo da ćete redovno unositi neophodne nutritijente, već ćete se obezbediti svim sastojcima koji su neophodni za normalan rad I funkcionisanje organizma. Ova činjenica je u više navrata potvrdjena na naučnom nivou, I to u više naučnih ustanova. Sledi pitanje – da li je zaista neophodno I dalje preispitivati ovu tvrdnju?

I sami možemo primetiti kakav uticaj doručak ima na naš organizam. Medjutim, ukoliko je vaš odgovor u negativnom kontekstu, zapitajte se ovo – da li ste unosili prave namirnice?

Hrana u tanjiru
Šta jesti?

Šta znači zdrav doručak?

Sigurno ste već mnogo puta svedočili raspravi o namirnicama koje treba unositi u toku dana. Ali, da li ste se ikada zapitali koji su to najzdraviji obroci za dobar početak dana? Nije svaki obrok zdrav, sigurno ste I sami svesni toga. Medjutim, problem nastaje onda kada se stručnjaci ne slažu. U današnje vreme, informacije su nam više nego dostupne. Na nama je da istražimo I napravimo plan ishrane koji zadovoljava sve standarde – od količine neophodnih nutritijenata, broja kalorija do onog subjektivnog – šta volite da jedete. Problem je u tome što ne postoji univerzalan plan ishrane. Svaki pojedinac je drugačiji od bilo kog drugog. Postoji li rešenje?

Da! kucazdravljasrbija.com preporučuje da se obratite nutricionisti koji će skrojiti plan na osnovu Vaših specifičnih potreba!

Da li Vam je zaista neophodan nutricionista?

Ukoliko imate vremena I strpljenja, ili pak dovoljno znanja – možete I sami napraviti strategiju za ishranu naredne nedelje ili još bolje – za narednih mesec dana. Medjutim, ukoliko nemate – trebalo bi da se obratite stručnjaku. Zašto? Odredjene namirnice se ne kombinuju dobro, a ukoliko niste stručnjak, najverovatnije ćete preskočiti ovu informaciju. Treba izbeći upotrebu kontradiktornih namirnica – po svaku cenu. Šta su kontradiktorne nairnice? To su namirnice koje medjusobno jedna drugoj neutrališu ili u potpunosti suzbijaju dejstvo. U ozbiljnijem slučaju mogu dovesti I do većih problema.

Da li je dobar plan jedina stavka koja je potrebna za očuvanja dobrog zdravlja?

Ne. Ishrana medjutim jeste ključni faktor. Ali – ne I jedini. Fizička aktivnost je samo još jedan način da očuvate dobro zdravlje I vitalnost. Ali, šta još možete da uradite po tom pitanju? Odgovor je veoma lagan – detoksikacija organizma. Postoje mnogi načini da ovo učinite – a mi Vam savetujemo da pokušate da nadjete pravi.

Koji su najzdraviji obroci – ujutru?

  1. Jaja. Studije su pokazale da konzumiranje jaja za doručak povećava osećaj sitosti, smanjuje potrebu za unosom dodatnih kalorija do sledećeg obroka I pomaže u održavanju normalnog nivoa šećera I insulina u krvi.
  2. Ovas – najbolji izbor za ljubitelje pahuljica. Osim što u kombinaciji sa voćem ima sjajan ukus I što se može pripremiti u rekordno kratkom roku, ovaj obrok sadrži gotovo sva neophodna vlakna. Takodje, ovas sadrži veliku količinu antioksidansa u sebi.
  3. Čia seme – jedan od najhranjivijih sastojaka koje možemo uvrstiti u svakodnevni režim ishrane. Najzdraviji obroci za dobar početak dana bi trebali da sadrže ovo seme – makar u malim količinama. Zašto? Čia seme pozitivno utiče na većinu procesa u ljudskom organizmu, I ako niste još počeli da ga koristite – sada je pravo vreme!

Naravno, postoji veliki broj hranljivih I zdravih namirnica – ali mi Vam preporučujemo da počnete sa gorespomenutim. Jednom kada uspete da uspostavite ritam – sve će postati daleko lakše!

Komentari

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *