Šta je DPF filter i kako funkcioniše?

DPF filter je skraćenica za „Diesel Particulate Filter“, što vam ne znači puno, stoga je pravo i jasno objašnjenje da je to filter koji smanjuje izbacivanje kancerogenih čestica u atmosferu. Ovo je izuzetno koristan filter za dizelaše koji izbacuju te štetne materije u atmosferu, ukoliko naravno nemaju ugrađen DPF filter u sebe.

Optimalan rad DPF filtera je prilično jednostavno ostvariti. Ova vrsta filtera se koristi već dosta dugo i može se reći da danas ne postoji niti jedan novi dizelaš koji u sebi ne sadrži pomenuti DPF filter. Ono što je potpuno neverovatno i impresivno je činjenica da su DPF filteri jako dugotrajni i da, može se reći, traju jednako koliko i sam automobil kojem služe! Jako su otporni i jedini problemi s njima su oni koji nastaju iz ljudske ili motorne greške, odnosno, DPF filter upada u problem kada se ignoriše rad automobila, odnosno kada se ignoriše njegova regeneracija, i kada motor ne radi ispravno.

Ovo, nepravilna nega filtera, jedan je od najčešćih problema s kojim se filteri suočavaju. Iz tog razloga, majstori koji se bave njihovim čišćenjem insistiraju da filter, pre nego što bi bilo urađeno dpf filter čišćenje, bude detaljno pregledan kako bi se ustanovilo šta je tačno dovelo do zapušenja tog DPF filtera.

Struktura filtera

Standardan DPF filter je sastavljen od 6 senzora koji se bave smanjenjem emisije loših, štetnih, izduvnih gasova koji potiču iz motora. Pomenuti senzori uspevaju računaru koji se bavi stanjem i radom automobila, da komuniciraju stanje filtera, pritisak koji trpi, nivo zapušenosti i količinu pepela u sistemu.

Računar o kojem govorimo, kada filter zagazi u krizu, odnosno kada nivo zagađenosti prevazilazi mogućnosti s kojima filter može da se nosi, javlja vozaču, preko signalnih lampi, da treba da vodi računa o DPF filteru. Ogroman problem je činjenica da mnogi nisu dovoljno edukovani o tome šta ove lampice predstavljaju, te se često dešava da vozači nisu svesni čemu služe te lampe koje svetle u određenim trenucima, a zapravo govore o lošem stanju u kojem se trenutno nalazi DPF filter koji vaš automobil ima.

Vozači obično reaguju kada se nešto zaista loše desi sa DPF filterom, te može uticati i na bezbednost vožnje. Sama regeneracija, odnosno obnova filtera može biti pasivna i aktivna. Pasivnu zovemo onom koja se odvija kada temperatura izduvnih gasova bude toliko visoka da zagađenost kreće da se spaljuje bez ikakvih dodatnih goriva i bez učešća vozača. Aktivna obnova iziskuje pomoć vozača, dodatna goriva i slične solucije, a obavlja se tokom vožnje, ili idealno – u servisu obučenom za ove intervencije.


Kako očuvati filter?

DPF filter je vrlo otporan, međutim gradska, konstantno promenljiva vožnja je jedan od glavnih problema i uzroka za razaranje DPF filtera. Rešenje za ovo je omogućivanje motoru i filteru da se malo razrade, a to možete učiniti tako što ćete izaći na autoput, povećati brzinu i voziti u jednom smeru bez nekih prekida.

Tako će motor i filter “prodisati” i uspećete da ga sačuvate na makar malo duže staze. Takođe, korisna stvar za DPF filtere su aditivi koji se sipaju u rezervoar za gorivo. Njihova glavna funkcija je održavanje visokog nivoa rada filtera kroz čišćenje i obnovu materijala koji se nalaze u filteru.

Komentari

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *