Mali poslovni program – rešenje za probleme

Savremeno poslovanje, da bi bilo uspešno, mora zadovoljiti niz zahteva u pogledu planiranja poslovnih procesa, njihovog praćenja, analize i na osnovu svega toga donošenja odluka koje otvaraju novu perspektivu uspeha. Ukoliko se u tome ne uspe, onda budućnost nije zavidna. 

Veliki poslovni sistemi su već odavno svesni ovog imperativa i uveliko koriste razne informacione sisteme koji omogućavaju bolje upravljanje poslovnim procesima, koordinaciju niza poslovnih funkcija i veću saradnju organizacionih jedinica. 

Podsticaj malih i srednjih preduzeća 

Neophodnost uvođenje digitalnih tehnologija u mala i srednja preduzeća nije samo put njihovog uspeha već i zaštita od brojnih poslovnih rizika. Ona moraju biti proaktivna i prilagođavati se promenama da bi ostala u trci sa konkurencijom. Ključni korak u ovome je digitalna transformacija i primena poslovnih programa koji omogućavaju unapređenja kvaliteta proizvoda i usluga i brže otvaranje puta do kupca. 

Zato ponude s druge strane, od proizvođača i ponuđača softverskih rešenja, treba da bude stimulativna, motivišuća, kako bi se doprinelo očuvanju malih i srednjih preduzeća koja čine veliki udeo u privrednom bogatstvu svake zemlje. Njihova održivost i razvoj uz digitalnu transformaciju biće lakša i brža ako im se omogući korišćenje poslovnih programa prema njihovim potrebama i mogućnostima. 

Razvoj, plasman i uvođenje poslovnih softverskih rešenja baziranih na savremenim informacionim tehnologijama neophodni su činioci prilagođavanja brzim promenama u poslovnom okruženju. Mali poslovni programi su dobro rešenje za poboljšanje brojnih funkcija u ovim preduzećima. 

Mali poslovni programi 2 

Dobar primer za to je edicija Mali poslovni programi 2 (MPP2), kolekcija softverskih modula namenjenih različitim segmentima poslovanja. Naslednik je edicije Mali poslovni programi 1 koja je niz godina bila najprodavaniji softver. Prednost ovih rešenja je što se svaki mali poslovni program može integrisati u jedinstven poslovni sistem.

Mali poslovni program je softversko rešenje koje prati određenu poslovnu funkciju privrednog subjekta i evidentira poslovne promene. Segmenti poslovanja koji su pokriveni edicijom Mali poslovni programi su:

  • Finansijsko računovodstvo
  • Robno-materijalno knjigovodstvo
  • Fakturisanje i obračun PDV
  • Evidencija platnog prometa i rad sa blagajnama
  • Evidencija osnovnih sredstava
  • Obračun zarada i naknada
  • Praćenje proizvodnje
  • Obračun kamate
  • Evidencija vozila
  • Magacinsko poslovanje
  • Dodatni moduli

Rešenje za elektronsko fakturisanje

Aktuelnost edicije Mali poslovni programi 2 značajno je porasla zbog zakonskih promena koje važe od 1. januara 2023. godine i uvođenja potpune primene Zakona o elektronskom fakturisanju. Kraj 2022. godine je krajnji rok da privredni subjekti sasvim pređu na razmenu e-faktura preko Sistema elektronskih faktura (SEF) kojim upravlja Ministarstvo finansija.

Mali poslovni programi (MPP2) daju brojne prednosti i mogućnosti upravljanja finansijskim dokumentima tako da predstavljaju jednostavno i efikasno rešenje za upravljanje e-fakturama u skladu sa novim propisima. U ovo softversko rešenje ugrađeno je izdavanje e-faktura na sve zakonom propisane načine i pogodno je za različite tipove korisnika. 

Najviše pogoduje knjigovođama i agencijama koje vode poreske i druge evidencije za svoje klijente, a preporučuje se za korišćenje i privrednim subjektima koji nisu u obavezi da uvedu e-fakture. Prema novim zakonskim propisima u obavezi da primenjuju elektronsko fakturisanje su subjekti javnog sektora i oni subjekti privatnog sektora koji su obveznici PDV-a.

Ažurnost kao najveća prednost

Najveća prednost ovog rešenja je ažurnost jer se softver potpuno zasniva na važećim propisima i zvaničnim tehničkim uputstvima Ministarstva finansija. Olakšavajuća okolnost je što će sve promene propisa biti ažurno praćene i to besplatnim izmenama i dopunama programa. Druga značajna prednost je što je jednostavan za rad zahvaljujući velikom stepenu automatizacije uz minimalan unos podataka.

Možda je najvažnije pomenuti da se troškovi nabavke softvera mogu prilagoditi, tako da svaki korisnik može izabrati onaj nivo funkcionalnosti i one module ovog softverskog rešenja koji najviše odgovaraju njegovim mogućnostima i potrebama poslovanja. 

Komentari

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.