Google analitika je jedna od najpopularnijih tema u svetu marketinga, ali i među vlasnicima sajtova koji žele da prate sve trendove koje ovaj mogul zadaje. Kako je Google jedan od osnovnih pojmova za bilo šta kada je u pitanju uspešno vođenje sajta, svi su se zapitali šta znači nova analitika i da li je zaista potrebno preći na GA4. Odgovor je vrlo jednostavan – da, neophodno je da se prebacite na novu analitiku jer ne samo što će ovo biti obavezno od 1. jula, nego će vam doneti i značajne benefite za vaš sajt i generalno za poslovanje.
Šta treba da znate o migraciji?
Migracija na novu platformu treba da se uradi najkasnije do 1. jula ove godine i ovaj prelazak je obavezan. Nakon ovog datuma morate da počnete sa prikupljanjem podataka u novoj analitici i sve što budete radili će se beležiti u vašoj novoj istoriji podataka. Prelazak na novu platformu je jednostavan posao za onoga ko se razume u njen način funkcionisanja, ili za stručnjake poput onih iz Four Dots tima koji mogu sve da urade umesto vas i usput edukuju vaš marketing tim da savlada nove funkcije. Neophodno je da ustanovite sve neophodne korake i prođete detaljno kroz njih jer je bitno da na samom početku odradite sva podešavanje pravilno.
Zašto je nova platforma bolja?
Nova GA4 verzija nije samo poboljšana verzija prethodne Google Universal Analytics već predstavlja sasvim novu platformu koja je unapređena i dolazi sa novim opcijama. Sada će vam biti omogućeno da pratite životni ciklus korisnika koji je potpuniji u odnosu na prethodnu varijantu analitike. Takođe, ukoliko se posvetite kreiranju izveštaja, imate priliku da dobijete opsežnije i korisnije podatke kojima dalje možete da raspolažete u cilju poboljšanja poslovanja.
Kako izvršiti migraciju?
Migraciju je najbolje izvršiti na vreme, a to je što pre. Razlog zašto je vremenski faktor bitan leži u činjenici da što pre podesite nalog i krenete sa prikupljanjem podataka, pre će vaša istorija da vam ponudi bolje izveštaje kako biste mogli da raspolažete sa marketingom, brendiranjem i povećanom prodajom ili pregledom vašeg sajta. Ukoliko vam je neophodna migracija GA4 za ecommerce, ovde važe ista pravila, samo je pitanje da li želite da se upustite sami u ovaj proces ili ćete angažovati stručnjake da vam pomognu. Cilj je pravilno podešavanje naloga i razumevanje svih funkcija kako biste iskoristili pun potencijal analitike i dobijenih podataka.
Prednosti migracije
Universal Analytics kakvu poznajemo je napravljena davno i važila je za neke već prevaziđene modele analitike i marketinga. Nova analitika ima za cilj da poboljša vaše poslovanje, ali i omogući da bolje i jasnije razumete korisnike vašeg sajta. Upravo nove funkcije koje će vam biti dostupne u GA4 analitici vam omogućavaju da pratite kako korisnici pretražuju vaš sajt i šta je to što ih zapravo zanima. Uz dodatna podešavanja kada su izveštaji u pitanju, dobijate preciznije podatke kojima možete dalje da baratate kako biste zaista iskoristili analitiku u najširem mogućem opsegu.
Razlike između UA i GA4
Prevelike razlike između dve platforme su učinile nemogućim prelazak sa jedne analitike na drugu i povlačenje prethodne istorije. Ipak, usled svih poboljšanja koja vas očekuju u GA4, ova nemogućnost i nije prevelik gubitak. Jedna od najvećih promena je merenje podataka koje se u prethodnoj verziji obrađivalo na osnovu sesija tj. page views dok se u novoj verziji fokusira na događaje tj. events. Takođe, proces izveštavanja je nešto drugačiji od prethodne varijante i zahteva od korisnika da se prebace na komercijalnu GA 360 varijantu ako žele da koriste više od jednog prikaza izveštavanja.
Ukoliko vodite računa o analitici i marketingu i želite da naučite više kako biste doveli svoj posao do savršenstva, onda je migracija na GA4 sasvim logičan naredni korak. Već nakon prvih rezultata će vam biti jasniji svi benefiti koji će usmeriti vašu firmu ka uspehu i širenju poslovanja.