Kako da poboljšate svoje poslovanje i prodaju? Tri saveta koja mogu biti korisna

Nisu svi koji se bave prodajom i imaju sopstveni biznis usko specijalizovani za poslove marketinga i prodaje. Njihova želja i volja za poslom kojim se bave navela ih je da započnu sopstveni biznis. Tražeći savete za unapređenje poslovanja mogu naići na razne predloge. Ali da li svaki od njih pogoduje oblašću poslovanja kojom se oni bave? Upravo je to razlog zbog kojeg se sve veći broj srednjih preduzeća okreće otvaranju posebnog sektora za bavljenje marketinškim poslovima. 

Unapređenje prodaje ne bi trebalo da bude prioritet samo onda kada prodaja počne da opada, već to treba da bude cilj koji je dugoročniji, kompleksniji i planiran unapred. 

U nastavku teksta donosimo vam tri saveta koja su opšte prirode i mogu vam biti od pomoći pri unaređenju poslovanja i širenju prodaje. 

Izrada online prodavnice

Ovo se nalazi na vrhu liste jer prati aktuelne potrebe korisnika i razvoj tehnologije. Izrada online prodavnice nalazi se na samom vrhu saveta za unapređenje i širenje prodaje. Iako je oblast prodaje putem interneta postala široko rasprostranjena još pre par godina, pravu širinu izrada online prodavnica dobila je sa početkom pandemije. Proizvođači zbog policijskog časa i ograničenog kretanja nisu mogli da rade puno radno vreme. Sa druge strane ista ograničenja su važila i za kupce. Postepeno je usledila ekspanzija izrade online prodavnica koje nude različite proizvode i usluge. Od prodavnica garderobe, onih koje prodaju obuću, zatim različitih majstorskih alata, pa sve do online apotreka i prodaje lekova – svi su pristupli izradi online prodavnice. I to se pokazalo vrlo efikasno. Izrada online prodavnice doprinela je tome da kupac od kuće naruči željeni proizvod koji mu posle par klikova i za nekoliko dana stiže na kućnu adresu. Danas su brojne agencije za izradu online prodavnice, te ukoliko se odlučite za ovu opciju, budite bez brige. Ne morate da znate ništa o tome, samo nađite profesionalce koji će to uraditi za vas uz cenu koju možete da platite. 

Brinite o svojim kupcima, tražite feedback i budite interaktivni sa vašim kupcima

Predusretljivost prema kupcima nikada nije bila suvišna ili beskorisna. Stvarajte osećaj poverenja i pažnje sa njima. Pitajte zadovoljnog kupca za komentar čime pokazujte da vam je stalo do mišljenja kupca, ili ga pitajte za imena drugih osoba koima bi vaša usluga ili proizvod bili zanimljivi. Isto tako tražite feedback svaki put kada se desi da je neko bio nezadovoljan, čime učite na sopstvenim greškama i što vam daje mogućnost da poboljšate svoje tehnike, načine i strategije prodaje. Za sujetu nema mesta ako želite da budete uspešni. Ovo će svakako poboljšati osećanja kod vaših kupaca, povećava šansu da ponovo kupe vaš proizod, ali i šansu da svoje zadovoljstvo podele i sa prijateljima od čega nema boljeg marketinga. 

Unapređenje marketinškog sektora

Već smo pomenuli da se svi više firmi i preduzeća odlučuje da osnuje ovu stručnu službu za unaprešenje prodaje. Ulaganje u obuku zaposlenih i angažovanje stručnih i persepektivnih ljudi je zapravo investicija za vaše preduzeće, a ne trošak, dugoročno gledano. Ovaj vid ulaganja ne povećava samo razvoj pojedinca već doprinosi i produktivnosti zaposlenih, koje logično posmatrano dovodi i do boljitka u opštem poslovanju pa i povećanju prodaje. 

Zapamtite i ovo – unapređenjem prodaje ne pridobijate samo nove kupce, već pokazujete poštovanje i nagrađujete i one svoje lojalne potrošače. 

Komentari

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *