Sve veći broj oglašivača i agencija za nekretnine ulaže u razvoj internetskih sajtova. Iako i dalje postoje štampana izdanja oglasnika, rubrike sa oglasima u dnevnim novinama, kao i štampane brošure agencija za nekretnine. Pored takvih, duplih slučajeva, postoje i određeni oglašivači na tržištu nekretnina koji su se probili među prvih nekoliko velikih igrača samo zahvaljujući odlično obavljenom poslu u virtuelnom svetu. Pored činjenice da dosta ljudi, uglavnom starije dobi, ne koristi internet, iznenađuje toliki uspeh određenih oglašivača u obliku internetskih stranica. Velika prednost ovakvih sajtova jeste to što su na dohvat ruke, ili, bolje rečeno, na nekoliko klikova miša.
Komfornost koju pruža pregledavanje tržišta nekretnina preko interneta je udanašnje vreme, kada je svaki sekud novac, od neprocenjive važnosti. U situaciji kad vam je hitno potreban novi stan, bilo za unajmljivanje, bilo za kupovinu, umesto da sedate u kola i tragate za štampanim oglasnicima, jednostavnije je otvoriti sajtove i na specijalizovanim stranicama početi pretragu stanova i potragu za onim što je vama potrebeno. Sajtovi su organizovani tako da svaki korisnik može da pretragu potpuno prilagodi svojim potrebama. Ako se prisetite listanja štampanh oglasnika, jasno je da za takvo traženje nekretnina trošite mnogo više vremena. I dok i u štampanim oglasnicima imate kategorizaciju prema gradovima, delovima grada i broju soba, internetski sajtovi odlaze nekoliko koraka dalje. Većina sajtova za nekretnine nudi da upišete tačnu kvadraturu nekretnine, kao i tačnu cenu iznajmljivanja ili kupovine, a moguće je i upisati raspon kvadrata ili novca. Ono što pretraživači rade jeste određeni presek svih kategorija koje ste uneli, ne bi li vam izlistali tačno ono što ste zamislili ili tražili. Takođe, na sajtovima često imate i opciju tačnog nalaženja adrese na kojoj se nalazi nekretnina za koju ste zainteresovan.
Kao što jedna slika govori više od hiljadu reči, tako i u ovom slučaju internetski sajtovi omogućavaju postavljanje fotografija uz sve oglase, pa tako i oglase za nekretnine. Čitanjem oglasa u novinama, čak i ako su dati svi mogući podaci (a uglavnom dobijemo samo broj kvadrata i telefonski broj), možemo otići da vidimo nekretninu nekretnina i budemo neprijatno iznenađeni, jer je vlasnikov oglas „mačka u džaku“. Zbog toga je opcija sa postavljanjem fotografija uz oglasemožda i najveća prednost internetskog oglašavanja prodaje i iznajmljivanja nekretnina.
Oglašavanje preko interneta je budućnost u svim delatnostima, pa tako i u prodaji nekretnina. Štampana izdanja će imati svoje čitaoce, ali je rastući trend oglašavanje preko interneta, jer je brže, praktičnije, troši manje vremena i vidimo i nalazimo sve što hoćemo u istom momentu.
Tekst napisala Tamara Butina, tech i mobile frik, takođe zadužena za optimizaciju www.kuca.rs sajta o nekretninama.