Za ljubitelje knjiga ne postoji magičnije mesto od knjižere. Mnoštvo polica, na njima bezbroj knjiga. Toliko je naslova za pročitati ili bar dodirnuti korice knjige.
Dok ljubitelji knjiga na pomen reči knjižara odmah pomisle na mnogo odličnih naslova još boljih autora koji se nalaze na policama knjižere, utisci su nešto drugačiji od strane onih koji postavljaju knjige na police.
Zaposleni žele da ih pitate za preporuku
Uglavnom kada kupac udje u knjižaru krene razgovor sa prodavcem i upita ga da li mogu preporučiti neku knjigu. Ovo je uobičajeno pitanje i prodavci knjiga vole kada se kupac „otvori“ i uputi koji žanr voli da čita. Kupac da nagoveštaj i prodavac samim tim može predložiti naslove za čitanje.
Prodavci ne mogu čitati misli
Knjižara odiše posebnom atmosferom, svakako da su bitan deo nje i zaposleni. Oni žele da pomognu svakome ko se u njoj nadje. Ipak je teško potpuno pomoći ukoliko kupac ne zna naziv knjige, ne zna ni autora niti o čemu je u knjizi reč. To ume da bude prilično obeshrabrujuće. Ponekad je opis knjige da se ne sećaju ničega iz knjige ali se sećaju da knjiga ima plave korice. Ovde ni guglanje ne bi pomoglo.
Prodavci u knjižari mogu da prepoznaju kupce koji samo razgledaju
Samo razgledate? Prodavac u knjižati to može da prepozna. Najčesće se razgledaju kuvari. Nakon toga knjige o umetnosti. Ljudi koji ulaze u knjižaru da kupe knjigu su prepoznatljivi. Prepoznaju se po načinu na koji gledaju knjige, dodiruju ih, kako ih nose u ruci. Vrlo je uočljivo po ponašanju ko če kupiti knjigu , a ko samo razgleda.
Knjižara i online kupovina
Poslednjih godina sve je popularniji trend da se knjige poruče sa nekog popularnog sajta poput Amazona i sl. Knjige su tamo po znatnoj nižoj ceni i to je ono što mami kupce. Da bi imali sve potrebne informacije, kupci ulaze u knjižare, proveravaju tačne naslove knjiga, slikaju korice samo da bi kasnije iste te knjige poručili online. Prodavci su veoma razočarani ovim trendom.
Prodavci znaju kada želite da „prevarite sistem“
Prodavci u knjižari otkrivaju način na koji kupci žele da uštede, ali time nanose štetu knjižari. Dešava se da kupe knjigu, nakon dve tri nedelje se vrate i kažu da su kupili pogrešnu knjigu i da hoce da je zamene. Prodavci uglavnom izlaze u susret mada se jasno vidi da je knjiga pročitana po listovima koji su očigledno razdeljeni i ne izgledaju kao kod potpuno nove knjige.
Kako se knjiga prodaje
Trik koji je prilično efikasan prilikom prodaje knjiga u knjižari jeste da kupac oseti knjigu u svojim rukama. Prvi korak jeste da kupca uputite ka pravoj polici. Međutim, prava magija se dogodi kada kupac oseti knjigu u svojim rukama. Tada je već na pola puta da je poseduje i jako se lako opredeljuje da je kupi.
Magija knjižare u kombinaciji knjiga i kafe
Mnoge knjižare su uvrstile i kafu za poneti u ponudu. Kafe je postavljen u dnu knjižare ili ukoliko ima više spratova, na zadnjem spratu. Ova kombinacija se pokazala prilično uspešnom.
Dečija sekcija je strateški postavljena u knjižari
Knjige za decu su najčešće u dnu knjižare. To je strategija koja se pokazala uspešnom jer roditelj da bi došao do dela za decu prolazi kroz celu knjižaru i najverovatnije će naći i neku knjigu za sebe.