Konflikti i kako da ih pravilno rešimo

„Ako izbegavate konflikt da biste održali mir u odnosu, pokrenućete rat unutar sebe!“  Cheryl Richardson

Ova izreka najbolje govori o tome šta može da proizađe iz, na izgled, nevažnog nesporazuma ako se konflikt ne reši na vreme. Nije važno da li ste posrednik u nekom sukobu ili imate sopstveni problem, izuzetno je važno da li ćete se pravilno postaviti i na pravi način pristupiti problemu.

Kada se konflikt u potpunosti reši on više ne predstavlja uzrok bilo kakvih nesuglasica i to je pravilo koje važi za sve sfere života. Zbog toga je bitno pronaći modele ponašanja koje će kroz lični primer pomoći da se svaki problem reši brzo i efikasno. To je put ka dobrim međuljudskim odnosima i bržem napredovanju na svim poljima.

Rešavanje konflikta započinje sagledavanjem šire slike

Bilo da je reč o privatnom problemu ili problemu na poslu, rešavanje konflikta treba da započne sa neutralne pozicije. Dakle, konflikt se ne može rešiti onda kada smo emotivno osetljivi. Mora postojati vreme i želja za sagledavanjem šire slike.

Vrlo često se događa da je uzrok problema mnogo dublji od trenutnog sukoba pa se treba odmaći od sukoba i sagledati problem da bi shvatili šta je uzrok ovakve nesuglasice. Zbog toga se i savetuje da se nakon konflikta da vreme obema stranama da „ohlade glavu“ i razmisle o svemu ponovo.

Tek kada dobro razmislite šta je uzrok problema i isključite emocije sledi drugi korak u rešavanju konflikta.

Šta je za vas prihvatljivo rešenje?

Kada izuzmete emocije i osećaje trebalo bi da bude mnogo lakše uvideti koji je cilj kojem težite.

Mnogo puta je teško dati odgovor na ovo pitanje, naročito kada je konflikt prožet emotivnim osećajima koji otežavaju sagledavanje šire slike. Zapitajte se i koji je cilj vašeg oponenta i pokušajte da pronađete zlatnu sredinu.

Tada morate započeti sa pravilnom komunikacijom da bi se izbegao dalji konflikt i produbljivanje problema.

Asertivna komunikacija u cilju rešavanja konflikta

Za rešavanje konflikta je važno umeti da se pravilno obratite drugoj strani i iznesete svoje mišljenje.

Asertivna komunikacija je sredina između pasivnog i agresivnog obraćanja gde se jasno iznose stavovi, bez uvijanja, bez udaljavanja od teme. Kada se jasno i direktno kažu sve zamerke, a pri tome se isključe emotivne reakcije dolazi se do jasnijeg iznošenja stavova i bolje komunikacije među suprotnim stranama.

Kompromis je nužan

Svaka od zavađenih strana će imati ideje o najboljem načinu za rešavanje konflikta pa je kompromis izuzetno bitan. Izaberite opciju koja daje najpotpunije ispunjenje cilja i najadekvatnije rešenje

Kada donesete odluku koja bi trebalo da okonča sukob, onda treba i raditi na njoj da bi konflikt ostao za vama.

Konflikti su normalna pojava i dešavaju se zbog različitih situacija. Da bi se prevazišli prvo treba otkriti uzrok problema, a zatim razmisliti o načinima za njihovo prevazilaženje.

Ideje treba predstaviti jasno, konkretno i saslušati i drugu stranu. Ni jedan sukob se nije završio preko noći, ali kada se krene u rešavanje, trebalo bi da se konflikt reši trajno i tako da obe strane budu zadovoljne.

Komentari

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *