World of Warcraft je svakako najpopularnija MMORPG igra današnjice. Sa 11 miliona igrača ova igra drži monopol na tržištu MMO (Massive Multiplayer Online) igara i za sada ne postoji prava konkurencija koja bi mogla skinuti WoW sa trona online igara.
Od izlaska originalne World of Warcraft igre novembra 2004. godine u Severnoj Americi (decembra u Evropi) do danas ova igra dobila je tri ekspanzije (četvrta je u najavi), svoje društene igre (u stilu Dungeons and Dragons i Magic: The Gathering), seriju romana, grafičkih novela, stripova, akcionih figura i najveću zajednicu fanova okupljenih oko jedne igračke franšize.
Wacraft univerzum naravno, nije počeo od WoW-a, već je prethodnim nizom odličnih igara pripremio svet za isti. Sledi kratka retrospektiva Warcraft univerzuma, od prve igre pre skoro 20 godina, do predstojeće, najnovije ekspanzije planirane za izlazak ove godine.
Danas davne 1994. godine prva igra sa Warcraft naslovom bila je Warcraft: Orcs and Humans, jedna od prvih igara u žanru strategija u realnom vremenu. Igra je, očekivano, osvojila mnoge nagrade i ubrzo postala svojevrsni best-seller. Igrajući ili sa Ljudima ili Orkovima igrač je kroz 12 misija po fakciji mogao ispričati priču o tzv. Prvom Ratu na Azeroth-u. Svi elementi epske fantasite bili su uključeni u ovu igru (od mača i magije, preko istraživanja šuma, tamnica i močvara, sve do kontrolisanja mrtvih i demona) kao i mogućnosti igranja protiv drugih igrača preko serijske veze ili preko modema.
Warcraft II: Tides of Darkness (sa ekpanzijom Beyond the Dark Portal) iz 1995. godine nastavlja priču iz prvog dela i uvodi igrače u Drugi Rat između alijanse i horde. Sada se svaka strana sastoji od više rasa. Alijansu čine ljudi, patuljci i vilenjaci, dok Hordu čine orkovi, goblini i trolovi. Na ovaj način jedinice su praktično izbalansiranje. Sadm broj različitih jedinica je povećan, kao i broj sposobnosti svake jedinice. Novina koju je unela ova igra jesu pomorke jedinice koje služe za napad, transport i sakupljanje resursa. Kao i u prethodnoj igri, mogu se birati dve strane u kampanji, ali prava inovacija jeste poboljšani multiplejer, sad preko LAN mreže i preko Blizzard-ovog sajta battle.net napravljenog isključivo za međusobno nadmetanje.
Najpopularniji RTS naslov iz Warcraft univerzuma Warcraft III: Reign of Chaos stigao je tek 2002. godine (ekpanzija The Frozen Throne 2003.) zbog rada Blizzarda na drugim naslovima (StarCraft i Diablo). Drugi razlog jeste poslovna politika firme Blizzard, koja ne izbacuje naslov pre nego što bude sasvim gotov. Ovakav potez je doveo do toga da su njihove igre izuzetno stabilne i balansirane (originalni StarCraft je najbolji predstavnik). Upravo zbog velikog isčekivanja, izlazak igre Warcraft III postao je jedan od najpopularnijih u svetu video igara u to vreme, sa preko milion primeraka prodatih u roku od mesec dana.
Warcraft III produbljuje priču iz prethodna dva dela, objašnjavajući razlog invazije horde orkova na teritoriju alijanse u prethodna dva rata, uvodi nove elemente i nove fakcije. Igrač sada, pored poznatih ljudi i orkova, može igrati i nemrtve i noćne vilenjake. Priča sada ide kontinualno, misije jedne fakcije nastavljuju se na misije sledeće, praveći pun krug na kraju.
Reign of Chaos uvodi novu koncepciju jedinica u RTS igrama, uvodeći jedinstvene herojske jedinice. U ranijim igrama heroji su bili samo jače verzije osnovnih jedinica, dok sada imaju svoje jedinstvene moći i sposobnosti. Heroji mogu da sakupljaju iskustvene poene koje ih čine jačim, nabavljati predmete koje im pobošljavaju sposobnosti i napredovati u nivoima. Ovakav pristup doneo je igri više elemenata RPG igrara.
Druge inovacije jesu i tzv. creep-ovi, kompjuterski kontrolisane jedinice protiv kojih se igrači bore, čak i u multiplejer partijama. Oni obično čuvaju ključne neutralne građevine na mapi i napravljeni su sa ciljem da igrači poboljšaju svoje herojske jedinice boreći se protiv njih.
Sama priča u igri dobija obrt u odnosu na ranije dve, gde sada glavni negativac postaje upravo ljudski princ, koji bude zaslužan za propast celog kraljevstva, dok se orkovi oslobađaju svoje krvožednosti i kreću u potragu za svojim mestom na planeti.
(nastaviće se)
Napisao: Nemanja ZDRAVKOVIĆ