Holesterol – problem današnjice

Svi smo u jednom momentu bar pomislili da proverimo stanje holestrola na našoj krvnoj slici, ređe preventivno, češće ukoliko u nekom dobu primetimo zdravsteni problem, pogotovo ako simptomi ukazuju da je problem vezan za visok nivo holesterola.

Postoje dve vrste holesterola u našem organizmu. Verujemo da ste već čuli da postoje dobar i loš holesterol, ali vam možda nije jasna razlika. Ovom prilikom želimo da vas uputimo u razliku između ove dve vrste holesterola. LDL je takozvani „loš“ holesterol, a drugi je HDL ili tzv. „dobar“ holesterol. LDL holesterol može napraviti ozbiljne probleme. Ukoliko su njegove vrednosti povišene, on se lepi za krvne sudove i može da začepi arterije. Počinje da se lepi za površinu krvnih sudova, ubrzava aterosklerozu i smanjuje elastičnost arterija. Kao posledicu začepljenih arterija imamo infarkt i moždani udar. U kombinaciji sa povećanim trigleceridima mnogo brže može doći do infarkta.

Saveti za zdrav život

Iako nas svakodnevnica navodi da jedemo nezdravo jer brz ritam zivota uglavnom znači i brzu hranu, u nekom momentu zastanite i oslušnite svoje telo. Izbacite šećere i trans masti i tako pomozite svojim arterijama. Budite mudri kada je vaše telo u pitanju i nemojte biti lenji kada je vaše zdravlje po sredi. Nemojte smatrati da je na primer slanina nezdrava ili da je nezdravo jesti jaja. Te namirnice možete naravno jesti ali umereno i povremeno. Kokošija jaja recimo zamenite prepeličjim ali se nemojte u potpunosti odricati masnog jer su organizmu neophodne i masti za normalno funkcionisanje. U jetri dveno bude prouzvedeno do 3 grama masti. Šta nam ovo govori? Jedite sve ali krajnje umereno i uvedite u redovnu ishranu sveže ili bareno povrće, ribu, voće…. Još saveta o tome kako se na prirodan način boriti protiv holesterola pročitajte na sajtu Probotanic.

Ishrana kod povišenog holesterola

Nije preporučljivo mešati namirnice životinjskog porekla sa velikim udelom masti i rafinisani šećer. Ovde možete zamisliti jedan izlazak gde pored na primer pljeskavice u lepinji rešite da se častitite i slatkom palačinkom. Sve se može jesti, ali kao što smo savetovali – umereno. Ovakvu hranu preferirajte da jedente recimo jednom u nedelju dana. I kada ujutru recimo pojedemo nešto od pekarskih proizvoda, to „zalijemo“ gaziranim sokom, ručamo jedno klasično srpsko jelo (hajde da ilustrujemo pa da pomenemo sarmu) i za večeru ponovimo ručak ili se častimo picom teško da nam krvna slika može biti u okivirima koji su propisani za zdrav organizam. Ako ste se pronašli u našim primerima pravo je vreme da napravite promenu i krenete da se zdravije hranite.

Pratite svoj ritam

Za početak krenite sa šetnjom, uvedite da vam šetnja bude obavezna u toku dana, minimum sat vremena. Lagano uvedite vežbe koje možete uraditi u svom domu i u kratkom vremeskom roku. Odredite sebi neki broj čučnjeva, krenite sa trbušnjacima pa polako povećavajte kako ulazite u formu. Naravno da ne možete odjednom i nekim oštrim rezom u potpunosti promeniti svoje navike. Ipak, morate biti uporni. Krenite sa treninzima. Svakako ćete se bolje osećati. Nakon toga krenite sa izmenom ishrane, za početak jedan obrok pa lagano menjajte i ostale. Kako vreme bude odmicalo, vas organizam će raditi sve bolje i imaćete nedvosmisleno više energije i dobrog raspoloženja.

Komentari

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *