Rad od kuće zvuči kao savršen balans onoga što nam je potrebno svakog dana – obavljanje svih poslovnih obaveza iz komfora sopstvenog doma. Ipak, većina već prvog dana naiđe na niz prepreka koje ih sprečavaju da obave sve što imaju u planu. Glavni uzrok toga su sve stvari koje nas ometaju a koje ne postoje u kancelariji i tiču se naših životnih navika koje ne umemo da korigujemo prilikom rada od kuće.
Potrebno je usvojiti rutinu i pravila prilikom rada od kuće i držati se rasporeda koji ste kreirali kako biste uspešno obavili sve radne obaveze.
Izbegavajte sitne kućne poslove
Ovo je jedan od glavnih razloga za lošu organizaciju vremena i obaveza i može da vam skrene fokus sa posla i odmogne prilikom obavljanje zadataka. Iako uglavnom sve počne sa mišljenjem da ćete samo na brzinu uključiti mašinu, raširiti veš ili usisati stan, uskoro se ovo pretvori u nagomilavanje kućnih poslova i gubitak energije i volje za poslom.
Umesto toga, odredite vreme za obavljanje ovih poslova i neka to bude pre ili posle vašeg posla. Ovakva organizacija je ključ za upadanje u začarani krug koji se lako ponavlja svakog dana.
Smanjite komunikaciju
Većina ljudi se opušta skrolovanjem po društvenim mrežama i razgovorima sa prijateljima ili članovima porodice kako bi prekratili vreme. Ponekad ovo može da ide u nedogled i da se par minuta pretvori u par sati. Društvene mreže, pogotovo, predstavljaju izvor zabave koji lako skreće fokus sa posla i ume da zaintrigira maštu i znatiželju kako biste i dalje nastavili da istražujete nešto ili samo nastavili da čitate vesti.
Ukoliko su vaši ukućani kod kuće u vreme kada vi radite, dogovorite se sa njima da vas ne ometaju stalno razgovorom. Umesto toga, odredite vreme za pauzu i to iskoristite za kratak razgovor.
Napravite prostor za rad
Kako biste bili fokusirani na posao, neophodno je da imate dobro opremljen prostor za rad koji će vas podsticati na kreativnost i angažovanost. Počnite od udobnog i kvalitetnog nameštaja koji će vam omogućiti da neometano radite i smanjiti bilo kakve šanse da vam se jave bolovi koji će vas ometati.
Pored toga, pobrinite se da posedujete svu računarsku opremu koja će premostiti izazove rada od kuće. U to spadaju štampač i skener, kao i oprema neophodna za njihovo funkcionisanje, a to su efikasni toneri za laserske štampače i kvalitetan papir. Uz ove komponente ćete imati svu neophodnu opremu koja će vam omogućiti obavljanje poslova.

Rasporedite vreme pravilno
Vaš najbolji saveznik prilikom rada od kuće će biti veština organizacije u svakom smislu, ali najviše kada se radi o vremenu. Kako biste postigli sve obaveze u toku jednog dana, čak i kada imate više posla no što ste navikli, organizacija vremena će vam pomoći da obavite sve u zadatom roku.
Na kraju radnog dana odredite šta sve želite da uradite u narednom radnom danu i pokušajte da se držite rasporeda kako biste zaista bili uspešni. Nakon nekog vremena ćete naučiti da raspoređujete zadatke na dnevnom, nedeljnom i mesečnom nivou i umećete da rasporedite čak i poslove sa kratkim rokom.
Odmorite kad je potrebno
Stres utiče na gubitak želje za radom i smanjuje koncentraciju koja vam je potrebna za rad od kuće. Uz to, ukoliko ste preopterećeni poslom ili ste pod stresom, male su šanse da ćete moći da se fokusirate na obavljanje posla. Zato odredite vreme za pauzu i iskoristite ga da predahnete od posla, popijete kafu ili prošetate na svežem vazduhu.
Ovo će vam napuniti baterije za ostatak dana i smanjiti količinu stresa koji se nagomilava tokom radnog dana. Ukoliko imate problema sa vidom ili leđima i vratom, napravite češće pauze kako biste se na kratko odmaknuli od ekrana i ispravili telo kako biste sprečili nastanak ozbiljnijih zdravstvenih problema.
Potrebno je više organizacije i energije kako biste se navikli na rad od kuće i stvorili pozitivne navike koje će vam omogućiti iste uslove kao da radite iz kancelarije. Nakon nekog vremena ćete uvideti da rad od kuće može da bude produktvian i pun benefita, samo ukoliko znate kako da zadržite koncentraciju i fokus na poslu.