Flajeri ili društvene mreže – za šta se odlučiti?

Pitanje koje se može videti na usnama svih ljudi koji se iole bave marketingom u 21. veku je upravo – flajeri ili društvene mreže? Šta je najbolje za promovisanje poslovanja? Šta dopre do većeg broja ljudi? Šta je efikasnije? Štampanje flajera ili Fejsbuk?

Postoje mnoge studije koje govore o značaju digitalnog marketinga u modernom dobu, ali u zavisnosti od oblasti u kojoj radite, kao i od posla koji promovišete ali i od vaše ciljne publike, ni flajeri nisu neupotrebljivi. Štaviše, mogu biti izuzetno korisni. Za vas smo izdvojili nekoliko ključnih faktora koji utiču na izbor između štampanja flajera i reklamiranja putem društvenih mreža.

Cena

U zavisnosti od toga koliko planirate da uložite u štampu flajera ili u plaćanje reklame putem društvenih medija, može se reći da su oba načina reklamiranja vrlo pristupačna. Naravno, govorimo o nekom osnovnom nivou promocije – sve što podrazumeva neki veći kvalitet i količinu mora biti izuzeto iz ove diskusije. Dakle, flajeri su bolji za lokalnu promociju brenda i oni komuniciraju poruku prodaje. Usmereni su prema potrošaču i šalju poruku koja govori ljudima da dođu i da kupe vaše proizvode. S druge strane, digitalni marketing, iako može biti usmeren ka prodaji, pretežno se koristi kao „marketing prisustva“. Brendovi imaju svoje sajtove i društvene mreže, kao vid stalne komunikacije sa svojim aktuelnim ili potencijalnim potrošačima. Naravno, ulaganjem više sredstava, društvene mreže i sajtovi se mogu podići na novi nivo i mogu služiti većem prodajnom prostoru, ali samim tim je i cena veća. Dakle, ukoliko želite da promovišete lokalni biznis a nije vas briga za uzrast potrošača kojima promovišete – flajeri su opcija koju treba da razmotrite. Društvene mreže imaju mnoge prednosti, ali u navedenom slučaju su flajeri možda sigurnija i pristupačnija promocija.

Usmerenost ka potrošačima

Štampanjem flajera šaljete poruku da su svi ljudi vaši potencijalni korisnici i da je vaše poslovanje dovoljno i jednako potrebno svima, sa naglaskom na malo starijoj populaciji. Ako planirate da usmerite svoju promociju ka bilo kom segmentu populacije – društvene mreže su prava stvar. Opcijom targetiranja možete pronaći ljudi koji će imati koristi od vaše reklame i koji će želeti da je vide na svojim ekranima. Izborom raznih opcija poput uzrasta, preferencija i mesta stanovanja, možete napraviti selekciju vaših željenih potrošača i promovisati svoj biznis njima i samo njima. Plaćeni sadržaj na društvenim mrežama se usmerava onima za koje vi mislite da će biti zainteresovani za ono što vi nudite. Dakle, tako nećete uticati na ljude za koje mislite da neće imati koristi od vas i nećete na njih trošiti resurse niti energiju. Fokus će biti direktno usmeren prema potencijalnim konzumentima – koje vi odredite pre samog promovisanja. Sve u svemu, društvene mreže su vrlo korisne u ovom segmentu marketinga.

Delatnost

Za neke delatnosti vam nije potreban sajt, odnosno nije neophodan. Isto važi i za društvene mreže. S druge strane, za neke delatnosti vam nisu neophodni flajeri pa je samim tim kreativno štampanje flajera nepotrebno. Marketing se i dalje najviše zasniva na samoj delatnosti i na potrošačima. Ukoliko imate isključivo online biznis, flajeri vam nisu potrebni. Ukoliko nemate nikakve veze sa online sferom – možda vam ona i ne treba. Izgleda da je – nerešeno.

Komentari

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *