Zašto vam je potrebna agencija za međunarodne selidbe?

Planirate međunarodnu selidbu? Verovatno već znate da vas čeka mnogo pakovanja, komplikovane carinske procedure, skupljanje “brda” dokumentacije i naravno, organizacija prevoza stvari. Dobra vest je što ne morate sve sami da radite.

Neko ko može da vam pomogne su agencije za međunarodne selidbe. U nastavku teksta pročitajte najvažnije razloge za angažovanje kompanija koje su specijalizovane upravo za selidbe u inostranstvo.

1. Pojednostavljuju proces selidbe u inostranstvo

Selidba u drugu državu nije samo pakovanje kofera i kupovina avionske karte. Radi se o veoma komplikovanom procesu koji uključuje niz administrativnih, transportnih i organizacionih aspekata. Tu su međunarodni propisi, logistističke “noćne more”, briga da li će stvari bezbedno da stignu na odredište, itd. Svaki korak zahteva pažljivo planiranje, a greške mogu da budu veoma skupe i nepopravljive. 

Naravno da možete i sami, ali u tom slučaju spremite se na stres, znoj i suze. Ako ste odlučili da vam to ne treba, obratite se agencijama za međunarodne selibe. Njihovi radnici znaju sve faze, umeju da predvide, i da na vreme reše potencijalne prepreke i probleme.  

2. Bolje se snalaze u carinskim i pravnim procedurama

Jedan od najsloženijih aspekata međunarodne selidbe jeste razumevanje i usklađivanje sa carinskim pravilima i propisima domicilne države. Možete da otvorite internet i da krenete sa učenjem, ali trebaće vam dosta vremena. Uz to, lako se može dogoditi da previdite neku važnu “sitnicu”.

Ljudi koji svakodnevno sarađuju sa državnim organima znaju koji  dokumenti su potrebni, koje carinske takse treba platiti i koje specifične zahteve treba ispuniti. Pomoći će vam da izbegnete birokratske greške, kašnjenja i moguće dodatne troškove.

3. Pravilno pakovanje

Pakovanje stvari za međunarodni transport nije isto kao pakovanje za letovanje. Svi predmeti moraju da budu pravilno spakovani u odgovarajuću ambalažu, obeleženi i usklađeni sa carinskim i transportnim pravilima. Posebnu pažnju treba posvetiti lako lomljivim i osetljivim predmetima poput staklenog posuđa, elektronike ili kozmetike.

Agencije za selidbe poseduju potreban materijal za pakovanje:

· čvrste, kvalitetne kartonske ili plastične kutije

· pucketave i streč folije

· papir za umotavanje

· stiropor

· trake za ojačanje

· vakumske vreće

· zaštitne navlake za nameštaj i dušeke

· lepljivu traku, etikete i markere.

Treba paziti i na redosled pakovanja i ređanja stvari u teretnom prostoru, kako bi se smanjio rizik od oštećenja.

Demontiranje i ponovno montiranje nameštaja – da bi se prilikom transporta izbegao rizik od oštećenja kabastog nameštaja, on mora da se rastavi. Vešte i iskusne ruke radnika agencije će to daleko brže i bolje uraditi od vas.

4. Mogu da rešavaju transportne izazove

Sve faze tokom međunarodnih selidbi su važne, ali posebno se izdvaja transport stvari. Ljudi sa sobom ponesu razne stvari, od najnužnije obuće i odeće, sitnih uspomena, pa sve do nameštaja i bele tehnike. Neki preko okeana transportuju i svoja vozila.

U zavisnosti od količine stvari, budžeta i vremenskog roka bira se način transporta. On može da bude:

· kopneni prevoz – kamionski ili železnički, dosta često korišćen, posebno u Evropskim državama

· morski transport – koristi se za veće i prekookeanske pošiljke, jeftin ali spor

· vazdušni transport – brži, ali dosta skuplji, najviše se koristi za hitne i manje selidbe

Iako će vam iz agencije objasniti prednosti i mane svake opcije, lako se možete zbuniti. Da uzmemo primer brodskog prevoza. On može da se organizuje kao:

a) puna kontejnerska pošiljka (FCL – Full Container Load). Dobar izbor ako imate dovoljno stvari da popunite ceo brodski kontejner. Vaše stvari se ne mešaju sa drugima, što omogućava veću sigurnost, bržu isporuku i jednostavnije carinjenje.

b)  delimična kontejnerska pošiljka (LCL – Less than Container Load) – koristi se kada nemate dovoljno stvari za ceo kontejner. U tom slučaju, vaš teret deli prostor sa pošiljkama drugih ljudi.

Ko se nije susreo sa ovim terminima brzo će se izgubiti u moru dokumentacije, propisa, zahteva i procedura. Profesionalci neće.

Treba istaći da većina agencija koje rade selidbe u inostranstvo imaju sopstvene kamione i kombi vozila, tako da mogu veoma lako da organizuju selidbu bilo kojih količina stvari na bilo koju destinaciju.

5. Poseduju specijalizovanu opremu za utovar i istovar

Za dizanje i prenos teških i gabaritnih predmeta poput mašine za pranje veša, muzičkih instrumenata, ormara, kreveta i ostalih komada nameštaja, potrebna je posebna oprema. Agencije za selidbe raspolažu kolicima, dizalicama, rampama, viljuškarima i ostalim sredstvima koja osiguravaju bezbednu manipulaciju teškim teretima. Na ovaj način se sprečavaju oštećenja, ali i moguće povrede.

6. Uštedeće vam vreme, živce i  energiju

Angažovanjem agencije za međunarodne selidbe ne znači da se oslobađate samo fizičkog rada. Vi zapravo kupujete dragoceno vreme. Dok se radnici bave pakovanjem, utovarom ili transportom, vi možete da se fokusirate na druge aktivnosti – pronalazak stana, škole ili vrtića za decu, novog posla, itd. Dok oni rade, vi možete da se opustite – selidba se odvija mirno i bez skupih grešaka koje nastaju kada se selimo sami.

7. Imaju mogućnost za skladištenje stvari

Dešava se da ne možete odmah da se uselite. Setite se da ste u drugoj državi i da ne možete da se sklonite kod kuma ili rođaka. Selidba ne može da čeka, ali zato stvari mogu da se smeste u bezbedan i siguran magacin. Naravno, prvo pitajte u agenciji da li imaju skladište. Ako su profesionalni i pouzdani, svakako će imati.

I na kraju…

Naveli smo samo deo razloga za angažovanje agencije koja se bavi međunarodnim selidbama. Mi verujemo da i najkomplikovanija selidba uz pravu podršku može da prođe lako, bez stresa i napora. Nadamo se da smo i vas ubedili u to.  

Ako imate iskustva i savete u vezi sa ovom temom, podelite ih sa nama u komentarima. Zahvaljujemo unapred!

Komentari

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *